Laatst bijgewerkt: 23 March, 2023

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit.
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die Producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten aan consumenten aanbiedt.
Partijen: de Consument en de Ondernemer gezamenlijk.
Overeenkomst: de koopovereenkomst tussen Partijen.
Platform: de door Ondernemer geboden webapplicatie waarop de Producten aan de Consument worden aanbieden.
Aanbod: iedere vrijblijvende aanbieding en prijsopgave (inclusief bijlagen, documentatie en afbeeldingen etc.) aangeboden door de Ondernemer aan Consument op het Platform.
Product(en): alle fysieke zaken die het onderwerp zijn van een Overeenkomst.
Bestelling(en): de (rechts)handeling van de Consument op het Platform waardoor de Consument ingaat op het Aanbod en daardoor een Overeenkomst onder de voorwaarden als genoemd in de Algemene Voorwaarden tot stand komt.
Bestelbevestiging: het e-mailbericht van de Ondernemer aan de Consument waarin de ontvangst van de Bestelling aan de Consument wordt bevestigd.
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de Consument gebruik kan maken van zijn Herroepingsrecht.
Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de Consument om binnen de Bedenktijd af te zien van de Overeenkomst.
Algemene Voorwaarden: onderhavige algemene voorwaarden.
Dag: kalenderdag

Artikel 2 – Identiteit

V.O.F. TekMi (Handelsnaam: LieverUitDeStreek)

Vestigingsadres: Professor Visserlaan 24, 6709 VD, Wageningen (geen bezoekadres)
Telefoonnummer: 06 47 36 01 76
E-mailadres: hallo@lieveruitdestreek.nl
KvK-nummer: 67694497
Btw-identificatienummer: NL857134838B01

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op ieder Aanbod, iedere Bestelling en op elke tot stand gekomen Overeenkomst tussen Ondernemer en Consument.
  2. Deze Algemene Voorwaarden zijn bij aanvang van de Overeenkomst verstrekt en geaccepteerd door de Consument. Een exemplaar van deze Algemene Voorwaarden is te downloaden op de site https://lieveruitdestreek.nl/legal/AlgemeneVoorwaarden.pdf
  3. De Algemene Voorwaarden kunnen op ieder moment worden gewijzigd. Indien Consument ingaat op het Aanbod en een Bestelling plaatst op het Platform, aanvaardt de Consument daarmee de toepasselijkheid van de (gewijzigde) Algemene Voorwaarden
  4. Afwijken van deze Algemene Voorwaarden kan alleen als dat uitdrukkelijk én schriftelijk door Partijen is overeengekomen.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. De op het Platform aangeboden Producten met bijbehorende prijzen gelden als een vrijblijvend Aanbod. Indien een Aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het Aanbod vermeld.
  2. Het Aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden Producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het Aanbod door de Consument mogelijk te maken. Als de Ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden Producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het Aanbod binden de Ondernemer niet.
  3. Elk Aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de Consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het Aanbod zijn verbonden.
  4. De Ondernemer behoudt zich het recht voor om te allen tijde een Product van het Platform te verwijderen en/of de inhoud van het Platform te wijzigen. De Ondernemer behoudt zich te allen tijde het recht voor om dit geheel naar eigen goeddunken te doen. De Ondernemer is / zijn niet aansprakelijk jegens de Consument of enige andere derde partij vanwege het feit dat een Product van het Platform is verwijderd, ongeacht of het is verkocht of niet, noch voor het verwijderen of bewerken van materialen of inhoud van het Platform.

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. Om een Bestelling te plaatsen, dient de Consument online winkelproces te volgen en op de knop "Plaats bestelling" te drukken om de Bestelling te verzenden, tenzij vooraf anders overeengekomen. Alle Bestellingen zijn onderhevig aan acceptatie door de Ondernemer.
  2. De Overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 5, 6 en 7, tot stand op het moment van aanvaarding door de Consument van het Aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  3. Indien de Consument het Aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de Ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het Aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de Ondernemer is bevestigd, kan de Consument de Overeenkomst ontbinden.
  4. Indien de Overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de Ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de Consument elektronisch kan betalen, zal de Ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  5. De Ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders op de hoogte stellen of de Consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de Overeenkomst. Indien de Ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de Overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een Bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  6. Alle Bestellingen zijn onderhevig aan de beschikbaarheid van de Producten en de Ondernemer behoudt zich het recht voor om, in het geval dat er bijvoorbeeld leveringsproblemen zijn of omdat (bepaalde) Producten niet langer op voorraad zijn / verkrijgbaar zijn, de Consument te informeren dat de Bestelling (gedeeltelijk) niet is geaccepteerd dan wel de levering van de Producten is vertraagd dan wel de Overeenkomst (gedeeltelijk) is ontbonden. Hoewel de Ondernemer zich zal inspannen om alle Bestellingen te accepteren, kunnen er omstandigheden zijn waardoor de Bestelling (gedeeltelijk) moet worden geweigerd. De Ondernemer is niet aansprakelijk jegens de Consument of enige andere derde partij vanwege het feit dat een Bestelling (gedeeltelijk) niet wordt geaccepteerd en er aldus geen dan wel een aangepaste Overeenkomst tot stand komt.
  7. De Ondernemer levert producten alleen af in de postcodes in Wageningen, Bennekom en Ede, welke De Ondernemer op het Platform vermeldt.
  8. Indien de Ondernemer de Bestelling niet accepteert – en er aldus geen Overeenkomst tot stand komt – en de Consument heeft reeds betaald, zal de Ondernemer zorg dragen dat binnen dertig (30) dagen na het doen van de mededeling van de Ondernemer dat de Bestelling niet wordt geaccepteerd en er aldus geen Overeenkomst tot stand komt, het onverschuldigd betaalde bedrag wordt bijgeschreven op de bankrekening van de Consument.

Artikel 6 – De prijs

  1. Alle prijzen zijn in Euro’s inclusief BTW.
  2. Alle prijzen zoals weergegeven op het Platform zijn exclusief leveringskosten. De leveringskosten worden aan de Consument in rekening gebracht gedurende de Bestelprocedure en zichtbaar op de bestellings pagina en gezonden Bestelbevestiging.
  3. De Ondernemer behoudt zich te allen tijde het recht voor om prijzen te wijzigen. Dit zal uiteraard altijd vooraf aangekondigd worden.
  4. Op Producten waarvan de Consument door middel van een Bestelling heeft aangegeven deze Producten te willen kopen en van welke Bestelling de Ondernemer aan de Consument een e-mailbericht heeft gezonden dat de Bestelling verwerkt zal worden, zullen eventuele prijswijzigingen op het Platform niet van invloed zijn, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven.
  5. Prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten.

Artikel 7 - Betaling

  1. Voor zover niet anders is bepaald in de Overeenkomst, dienen de door de Consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het sluiten van de Overeenkomst.
  2. De Consument kan kiezen tussen twee verschillende mogelijkheden van betaling: door middel van een rekening acheraf of contant bij aflevering.
  3. De Consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de Ondernemer te melden.
  4. In geval van wanbetaling van de Consument heeft de Ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de Consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
  5. Indien de Ondernemer een vordering heeft op de Consument, is de Ondernemer gerechtigd alle verdere prestaties ten behoeve van de Consument op te schorten totdat volledige betaling van de Consument wordt ontvangen.

Artikel 8 – Levering

  1. De leveringstermijnen zoals vermeld op het Platform en alsmede in Bestelbevestiging zijn indicatief. De Ondernemer zal zich tot een uiterste inspannen deze indicatief afgegeven leveringstermijnen te behalen.
  2. De Ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van de Bestellingen en de eventuele uiteindelijke nakoming van de Overeenkomst.
  3. Als plaats van levering geldt het adres dat de Consument bij de Bestelling kenbaar heeft gemaakt. De Ondernemer bepaalt de wijze van levering.
  4. Het risico van verlies, diefstal, beschadiging, waardevermindering, voedselveiligheid (en alles wat daaraan is verbonden) van Producten berust bij de Ondernemer tot het moment van bezorging aan de Consument of een vooraf aangewezen en aan de Ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. De Ondernemer is bevoegd de Producten in termijnen te leveren.
  5. Indien vertraging in de levering ontstaat, dan wordt de levertijd met een zodanige periode verlengd als, alle omstandigheden in aanmerking genomen, redelijk is. Indien de levering zodanige vertraging ondervindt ontvangt de Consument hiervan uiterlijk dertig (30) dagen nadat hij de Bestelling geplaatst heeft bericht. De Consument heeft in dat geval het recht om de Overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  6. De Consument is zich er van bewust dat wijziging door de Consument van de Overeenkomst kan lijden tot vertraging. Wijzigingen in de Overeenkomst door de Consument zijn dan ook voor rekening en risico van de Consument.

Artikel 9 - Klachtenregeling

  1. De Consument is verplicht de geleverde Producten op het moment van levering, in de mate waarin dit in redelijkheid van hem kan worden verlangd, te controleren op eventuele afwijkingen.
  2. Klachten omtrent ontbrekende of niet bestelde Producten die bij een inspectie worden geconstateerd, dienen uiterlijk binnen 24 uur na aflevering, schriftelijk (met toezending van het bestellingsnummer) door de Consument te worden gemeld bij de Ondernemer, onder nauwkeurige opgave van de aard en de grond van de klachten.
  3. Klachten omtrent gebreken aan Producten die niet kunnen of konden worden geconstateerd binnen de in het vorige lid van dit artikel genoemde termijn dienen binnen vijf (5) werkdagen nadat ze aan de Consument bekend zijn geworden, schriftelijk te worden gemeld aan de Ondernemer onder nauwkeurige opgave van de aard en de grond van de klachten.
  4. Indien de Consument hetgeen is bepaald in dit artikel niet, onvolledig of onbehoorlijk is nagekomen, vervalt iedere aanspraak van de Consument ter zake. Indien de Consument nalaat klachten bij de Ondernemer in te dienen binnen de in lid 2 en 3 gestelde termijnen, wordt de Consument geacht de Producten te hebben goedgekeurd en kan de Consument zich nimmer beroepen op het feit dat de Producten niet beantwoorden aan de Overeenkomst.
  5. Klachten met betrekking tot een deel van het geleverde kunnen geen aanleiding zijn tot afkeuring door de Consument van de gehele levering.
  6. Het uiten van een klacht schort de betalingsverplichting van de Consument niet op, ongeacht de eventuele gegrondheid van een klacht.
  7. Aangezien de geleverde producten veelal dagverse/gekoelde/bevroren producten betreffen, zijn retourzendingen zonder voorafgaande toestemming van de Ondernemer niet toegestaan.
  8. Bij de Ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de Ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de Consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  9. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 10 - Herroepingsrecht

  1. De Consument krijgt het recht om na ontvangst van de Bestelling binnen veertien (14) dagen de Overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden (herroepingsrecht). De termijn begint te lopen vanaf het moment dat de (gehele) Bestelling door de Consument is ontvangen.
  2. De Consument kan een herroepingsformulier van de Ondernemer gebruiken. De Ondernemer is gehouden dit terstond na de vraag van de Consument aan de Consument ter beschikking te stellen.
  3. Tijdens de bedenktijd zal de Consument zorgvuldig omgaan met het Product en de verpakking. Hij zal het Product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het Product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het ongebruikte en onbeschadigde Product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele verzendverpakking aan de Ondernemer retourneren, conform de door de Ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  4. Indien de Consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
  5. Indien de Consument een bedrag betaald heeft, zal de Ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen veertien (14) dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
  6. De Ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de Ondernemer dit duidelijk bij het Aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de Overeenkomst, heeft vermeld:
    • Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben
    • Volgens specificaties van de Consument vervaardigde Producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de Consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn
    • Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken
    • Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere Producten
    • Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de Overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de Ondernemer geen invloed heeft
    • Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen
    • Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
      • de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de Consument
      • de Consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de Ondernemer de Overeenkomst volledig heeft uitgevoerd
    • Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer
    • Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de Overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering
    • Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien
    • Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken
    • Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop
    • De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
      • de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de Consument
      • de Consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest

Artikel 11 – Aansprakelijkheid

  1. De Ondernemer is tegenover de Consument of derden nooit aansprakelijk voor schade welke geheel of gedeeltelijk, direct of indirect, het gevolg is van de kwaliteit (waaronder te rekenen – maar niet uitsluitend – eventuele besmettingen en ziektes) van het door leverancier verstrekte Producten.
  2. De vergoeding door de Ondernemer van de eventueel door de Consument geleden schade uit welke hoofde dan ook, zal niet hoger zijn dan de aankoopprijs van het Product. Tot verdere schadevergoeding is de Ondernemer nimmer verplicht.
  3. Onverminderd het bepaalde in artikel 6:89 BW vervalt het recht op schadevergoeding in ieder geval één (1) jaar na de gebeurtenis waaruit de schade direct of indirect voortvloeit en waarvoor de Ondernemer aansprakelijk is.

Artikel 12 – Overmacht

  1. Kan de Ondernemer niet, niet tijdig of niet behoorlijk aan zijn verplichtingen uit de Overeenkomst voldoen door overmacht, dan is hij niet aansprakelijk voor door de Consument geleden schade.
  2. Onder overmacht wordt mede verstaan: elke van de wil van de Ondernemer onafhankelijke omstandigheden, ook al waren deze ten tijde van het tot stand komen van de Overeenkomst reeds te voorzien, die de nakoming van de Overeenkomst blijvend of tijdelijk verhinderen, alsmede voor zover niet reeds daaronder begrepen, (burger)oorlog, oorlogsgevaar, oproer, (werk)staking, personeelsgebrek, transportproblemen, brand, weersomstandigheden, epidemieën, onvrijwillig bezitsverlies, niet tijdig aanleveren van materialen en producten door de importeur, fabriek, leverancier en/of Evenementhouder, belemmerende overheidsmaatregelen, sabotage, storing van internet-, computernetwerk- of telecommunicatiefaciliteiten en in het algemeen alle onvoorziene omstandigheden in het bedrijf, zowel in binnen- als buitenland. Het bovenstaande is tevens van toepassing indien de omstandigheden als hierboven bedoeld, zich ten aanzien van of in het bedrijf van fabrieken, leveranciers importeurs of andere handelaren van wie de Ondernemer zijn Producten betrekt of pleegt te betrekken, mochten voordoen.
  3. Indien de Ondernemer door overmacht niet in staat is de Bestelling uit te leveren, wordt er gekeken naar een oplossing. Een voorbeeld is dat de Bestelling of gedeelte daarvan, op een later moment uitgeleverd zal worden. De Consument heeft geen recht op reclamatie.
  4. Indien de in de vorige lid bedoelde situatie 30 kalenderdagen heeft geduurd, hebben Partijen het recht de Overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Ingeval de overmacht langer dan drie maanden voortduurt, heeft de Consument het recht de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden. Ontbinding kan alleen via een aangetekende brief.

Artikel 13 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op alle rechten, verplichtingen, Aanbiedingen, Bestellingen en Overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar de Ondernemer is gevestigd is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
  3. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag is uitgesloten.
  4. Wanneer in een gerechtelijke procedure één of meerdere bepalingen van deze Algemene Voorwaarden als onredelijk bezwarend worden aangemerkt, dan blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.
Wij gebruiken functionele cookies om je een optimale gebruikerservaring te bieden.
Meer informatie vindt u in onze Cookieverklaring.